
Presentació: Comprensió del risc i la resiliència a la psicosi: Una nova mirada a la interacció entre els factors genètics i psicosocials.
7 octubre | De 10.30 h a 12.30 h
Presentació de resultats del ‘Programa de Recerca en Psicosi Incipient UAB – Sant Pere Claver’
·······························
Lleialtat Santsenca | Activitat gratuïta
Presentem una síntesi de resultats d’un programa de recerca que ha seguit longitudinalment a joves amb factors de risc per a comprendre els mecanismes psicològics de risc i resiliència vers la psicosi.
Les psicosis són un ampli grup de trastorns mentals que afecten un 5% de la població i tenen un enorme impacte personal, social i econòmic. Existeixen tractaments pal·liatius, però no encara curatius i se’n desconeix el seu origen.
Les conclusions d’aquesta recerca apunten a recomanar un canvi en les polítiques de detecció i intervenció precoç que actualment s’enfoquen quasi exclusivament en reduir símptomes i factors de risc i poc en nodrir els factors de resiliència de la persona i el seu entorn.
Presentació a càrrec de:
- Prof. Neus Vidal Barrantes
Catedràtica de Psicologia Clínica, Universitat Autònoma de Barcelona, consultora Científica, Fundació Sanitària Sant Pere Claver, directora del Grup de Recerca “Interacció Persona-Ambient en Salut Mental”..