Nota de premsa

14/04/2016

My Life és finalista als premis “la Caixa” d’innovació i transformació social

My Life és un centre de capacitació per a persones amb discapacitat intel·lectual
i/o problemes de salut mental

Els guardons reconeixen l’esforç d’entitats com Sant Pere Claver per abordar problemàtiques socials

Barcelona, 14 d’abril de 2016 – L’Obra Social “la Caixa” reconeix el Centre de Capacitació My Life de Sant Pere Claver Fundació Serveis Socials com un servei pioner i innovador en l’acompanyament de processos de capacitació i promoció de l’autonomia en persones amb discapacitat intel·lectual i/o problemes de salut mental.

El projecte ha rebut una de les 50 mencions “la Caixa” d’innovació i transformació social 2015, entregats aquesta tarda en un acte al CaixaForum presidit per Oriol Junqueras, vicepresident i conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya.

Carles Descalzi, gerent de Sant Pere Claver Fundació Serveis Socials, i Alfred Moreno, president del patronat de Sant Pere Claver Fundació Serveis Socials, han assistit a la cerimònia, on s’han entregat 10 premis, 3 accèssits i 37 finalistes.

Aquests premis volen reconèixer l’esforç que fan entitats socials com Sant Pere Claver Fundació Serveis Socials amb les seves aportacions per abordar les problemàtiques socials. També evidencia l’ambició transformadora de l’entitat que amb les seves intervencions contribueix en l’evolució dels valors socials.

El projecte My Life està pensat per persones entre 16 i 45 anys amb discapacitat intel·lectual i/o problemes de salut mental que visquin en el domicili familiar, en residència i habitatge protegit.

My Life ofereix un màxim de nou hores setmanals per usuari, durant dos anys, en què es duen a terme activitats pràctiques i continguts teòrics per afavorir l’aprenentatge d’habilitats per a la vida quotidiana.

Amb la metodologia My Life es treballen temes com la gestió del temps i de l’estrès, la comunicació i la gestió dels conflictes, el maneig dels diners, la construcció de la confiança, la higiene personal i fins i tot, la cerca de feina i vivenda.

Des del centre s’acompanyen recorreguts d’autonomia personal, treballant en col·laboració amb els familiars i els serveis comunitaris i terapèutics corresponents, per afavorir un creixement personal i un canvi efectiu a la vida de l’usuari.

Aquest reconeixement es suma a d’altres, entre els quals destaquem:

Momentum Project

Premi Ajuntament de BCN

Aquest projecte ha estat possible gràcies a l'acompanyament de:

Amb el suport de:

Enllaços d'interès:
· 13 Abril 2016 · Fotos de l'acte de l'entrega de premis de l'Obra Social La Caixa
· Fotos equipament My-Life fotos
· Entrevista a Eshel Herzog, Coordinador del programa My Life
· Programa My Life
· #MyLifeBcn
· Veure monogràfic: "Autonomia i discapacitat"